عدس سبز محلی جایگزین مناسب گوشت قرمز برای افراد وگان است

عدس همچنین حاوی سطوح بالایی از فولات است که به کاهش تجمع هموسیستئین در بدن کمک می کند، زیرا افزایش آن با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است، و خوردن عدس سبز محلی به جای گوشت قرمز یا فرآوری شده سالم تر است.

گزینه ای برای قلب،  شایان ذکر است که پروتئین هیدرولیز شده موجود در عدس قرمز به کاهش فشار خون کمک می کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال یک مطالعه مشاهده‌ای منتشر شده در مجله انجمن ملی پرستاران سیاه پوست در سال 2007 نشان داد که حبوبات به دلیل داشتن فیبر غذایی ممکن است در کاهش خطر ابتلا به تومورهای خوش‌خیم نقش داشته باشند و در نتیجه خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهند.

محتوا و مواد شیمیایی گیاهی کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست: عدس یک منبع غنی از پلی فنول ها است که ترکیبات فیتوشیمیایی هستند که از سلامت انسان حمایت می کنند، و یک مطالعه آزمایشگاهی منتشر شده در مجله Food Processing and Preservation در سال 2016 تأثیر جوشاندن یا جوانه زدن عدس را نشان داد.

عدس

 

(جوانه زدن) بر محتوای آن از ترکیبات فنلی، موارد زیر: جوانه زدن عدس در مقایسه با فرآیند بلانچینگ تاثیر بیشتری در کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست دارد. جوشاندن عدس محتوای پلی فنل آن را تغییر می دهد، اما بدون اینکه بر خواص سلامتی آن تأثیر بگذارد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه: یک مطالعه آزمایشگاهی منتشر شده در مجله بین المللی سرطان در سال 2004 در مورد محتوای فلاونول عدس و ارتباط آن با سرطان سینه انجام شد.

نتایج نشان داد که مصرف عدس و لوبیا ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

اما هنوز به مطالعات بیشتری برای تایید این موضوع نیاز است.

فواید عدس برای کودکان و نوزادان عدس به دلیل داشتن پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی، یکی از غذاهای مفید و سالم به حساب می آید و پزشکان اطفال توصیه می کنند که عدس را از 8 تا 10 ماهگی شروع کنند، اما کودکان باید در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است باعث نفخ آن ها شود، لازم به ذکر است که حساسیت به عدس نادر است، اما بهتر است قبل از شروع معرفی عدس به کودکان با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید تا از بی خطر بودن آن برای کودکان اطمینان حاصل کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.